Dean Yoginder Vashisht, a nyugdíjas tanár súlyos beteg; kórházban fekszik. Volt diákjai közül négyen összegyűlnek betegágyánál és felidézik a tanár egykori St. Teresa College-beli éveit. Így mesélik el a suli három legmenőbb diákjának, a csinos de kevésbé okos Shanaya (Alia Bhatt), a gazdag rocksztárnak készülő Rohan (Varun Dhawan), illetve az újfiú Abhimanyu (Sidharth Malhotra) történetét.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=fivOhPjX9YM[/embedyt]
megnézem lentebb
-
Rendezte: Karan Johar
-
Írta: Karan Johar, Renzil D’Silva
-
Szereplők: Sidharth Malhotra, Alia Bhatt, Varun Dhawan, Rishi Kapoor, Ronit Roy, Ram Kapoor, Manasi Rachh, Manjot Singh, Sana Saeed, Sahil Anand, Kayoze Irani, Gautami Gadgil, Kitu Gidwani, Rohan Gokhale, Boman Irani
LETÖLTÖM
MEGNÉZEM
FILMZENEI ALBUM
Nos, Karan Joharról nem írnék túl sokat, valahol már írtam, hogy megkerülhetetlen ikon Bollywood csillagokkal kirakott egén, és garancia a minőségre. 6 éven keresztül vezetett beszélgetős műsora (Koffee with Karan) hivatkozási alap, neve elég sűrűn elhangzik különböző filmekben.
Ezúttal viszont elég nagy fába vágta a fejszéjét, egy olyan filmet forgatott, amelyben Rishi Kapoor kivételével minden főszereplő elsőfilmes volt. Ismét jó nagy rizikót vállalt, de bejött neki. Mondjuk nekem nem annyira, a sztori nem volt elég ütős ahhoz, hogy megérintsen, a mellékszereplők szimpatikusabbak, vagy inkább érdekesebbek voltak, mint a három főszereplő. A zene mondhatni közepes, Vishal Dadlanitól azért többet vártam volna.
A két fiú Siddharth Malhotra és Varun Dhawan jól néznek ki, de nem tudtak volna többet kihozni az alakításukból, mint amit a gyengén megírt dialógok adtak. Legsiralmasabban szerintem Alia Bhatt szerepelt, annyira fura, torz feje van, főleg a szemtől szembe képeken, hogy csak lestem. Oké Kareena Kapoornak is érdekes az arca, de ő meg tudja tölteni tartalommal, nem egy üresfejű plázacica, mert a kislány valami hasonlót alakított.
Szegény Rishi Kapoor járt a legrosszabbul, egy látens homoszexuális igazgatót kellett alakítania, megpróbálta több-kevesebb sikerrel hozni azt a figurát, aki először vicces, majd egyre gyűlöletesebb, de hát nem ment neki. Van ilyen.
Nagyon sajnálom, tényleg többre számítottam, nálam 5/10.
Amúgy rettentően várom Johar másik (társ)rendezésének magyar feliratát, az viszont tényleg nagyon érdekel: Bombay Talkies, a stáblista szerint összegyűjtötték Bollywood összes jelenlegi állócsillagát, úgyhogy égek a kíváncsiságtól!
Régi adósságomat rendeztem magam felé azzal, hogy megnéztem ezt a filmet. Igazából nem éreztem sosem nagyobb késztetést rá, de a bollywoodi történések mégis érdekessé tették. Sushant Singh Rajput öngyilkossága födrengésszerű indulatokat gerjesztett az országban. Ő volt az a kívülálló, aki pusztán azért, mert nincsenek nagymenő filmes rokonai, sosem tudott érvényesülni a filmiparban, még azokat a szerepeket is elvették tőle az utolsó pillanatban, amiket már majdnem a magáénak érzett (Half Gierlfriend). Bollywood közönsége felháborodásában Karan Johar és a sztárgyerekek ellen fordult. Karan saját maga ki merte jelenteni, hogy nála nem kap filmszerepet olyan, akinek nincsenek rokonai a sztárok között, és a producerkedése kizárólag a sztárgyerekek lehetőséghez jutttatásából, és a pályájuk menedzseléséből állt. Függetlenül a sikerességüktől. Ez a film aztán megmutatta, hogy milyen produkciók születnek ebből. Alia Bhatt, a nagyhatalmú filmes családfő Bhatt kisebbik lánya. A nővére Pooja nagy sikereket tudhat maga mögött, neki van egy különleges szépsége, ami segítette őt igazi szupersztárrá válni. De Aliának nincs ilyen. A lehető leghétköznapibb a külseje, hiába a mázsás smink, ezen nem lehet segíteni. Végzet asszonyaként szerepeltetni ebben a filmben kifejezetten nevetséges. Teljesen érthető, hogy igazából egyik fiút sem érdekli, hiába szólna arról a film, a két fiú inkább egymással van elfoglalva. Alia gyakorlatilag azért kell a történetbe, nehogy azt lehessen hinni, hogy valamiféle férfiszerelemről van szó. Aliának a szürke kisegér szerepét kellett volna kapnia. Ha nem Bhatt lánya lenne. Hogy jön ide Sushant? Alia az egyik ilyen talkshow-ban Karan kérdésére, hogy mi a véleménye Sushantról, bedobta a nagy fölényest. „Ki az a Sushant Singh?” Kész. Sushant halála után ezzel olyan haragot zúdított magára, hogy egy időre meg kellett szüntetnie az instagram fiókját is. Sushant rajongói az IMDB-n rávetették magukat az utolsó bemutatott filmjére, (Sadak 2) és úgy lepontozták, hogy most 1,1 ponton áll. Persze a Student of the Year -ben Alián kívül is szinte minden főszereplő sztárgyerek, ahogyan az Karantól elvárható. A két fiú gyönyörűen kidolgozta a testét, azt el kell ismerni, hogy mindent megtesznek a siker érdekében, de Varunnal is az a baj, hogy nem különösebben jóképű, és ő is szívdöglesztő szerepeket szeretne magának. Az ő apukája David Dhawan filmrendező. Siddhart a kakukktojás ő nem sztárgyerek, azt az utat választotta, hogy Karan asszisztensének jelentkezett, és onnan talált ugródeszkát. Ő viszont tényleg helyes, és ebben a filmben magasan a legérdekesebb. Nem is értem, miért nem sikerült neki az évek alatt magasabbra kapaszkodni. Ott van még Boman Irani fia is Kayoze Irani, de ő legalább nem hőszszerelmes a filmben, és rendben is van, amit csinál. Ő a kövér fiú. Manapság inkább rendez.
A Covid kissé elnapolta az indulatokat, kérdés, mi lesz akkor, ha újra lehet moziban filmet bemutatni? Kíváncsian várom. Gondolom enyhülni fognak az indulatok, végül is sztárok nélkül nehéz blockbustereket gyártani. És a Netflix filmjeiben eddig nem bukkant fel olyan gyémánt, aki betölthetné ezt a hiányt. De ezt a fajta bevehetetlen nepotizmust egy kicsit muszáj lesz gyengíteniük. Megnéztem ezt a filmet, és tényleg csak egyszer-kétszer jött ingerem kikapcsolni, de aztán nem bántam meg, hogy végignéztem, a végére elég érdekes lett, főleg azért, mert Alia szerepe háttérbe szorult. Popcornnal elmegy.
Szerintem aranyos film, nézhető. Boman Irani fia is cuki, tetszett. Megnézem a második részt is 🙂