Az India sokmilliárdos esküvő-bizniszét bemutató, szemkápráztató sorozatban látványos felütéssel kezdődik el hat jegyespár története – holtomiglan-holtodiglan.
- A szerelem a részletekben rejlik
Két jegyespár minden részletre odafigyelve tisztelegnek gyökereik előtt, és mindent elkövetnek, hogy fényűző esküvőjük a legkevésbé se legyen szokványos. - Az A típusú menyasszony
Két büszke, haladó szellemű fiatal nő a régi szertartásokat saját, új szabályaival váltja fel, egyértelműen világossá téve, hogy az esküvőn a menyasszony a főnök. - Csak a szerelemre van szükséged
Két modern gondolkodású jegyespár a szerelem szépségét korlátok és előítéletek nélkül ünneplő esküvővel engedi láttatni India folyamatosan változó életszemléletét.
LETÖLTÖM 1. évadot
MEGNÉZEM 1. rész Love Is in the Details
MEGNÉZEM 2. rész Here Comes the Type A Bride
MEGNÉZEM 3. rész All You Need Is Love
Valljuk be őszintén: az indiaiak egyszerűen lekörözhetetlenek, ha esküvőről és az azzal kapcsolatos mindenféléről van szó. Kezdve azon, hogy megszámlálhatatlan hagyományt őriznek a mai napig, ezek jó részét életben is tartják, a lagzi minimum 300 főnél kezdődik (az alatti létszám pusztán csak vadházasság), általában 5 napig tart, de néha tovább, minden napnak megvan a maga saját funkciója, iszonyatos pénzeket tudnak elkölteni, és mi csak tátott szájjal bámulunk.
A bollywoodi filmek 80 %-ában legalább egy darab esküvő van. De persze a hundián van olyan film is, amiben vagy három-négy, vagy még annál is több esküvő van, mert az indiaiak imádnak esküvőre járni, vagy esküvőt megbámulni. Nem korlátozódik a péntek-szombatokra, mert az esküvő akármelyik napon lehet (leginkább a pandit dönti el a horoszkóp alapján), ezért egy nagy létszámú család tagja akár egész évben esküvőre járhat.
A három részes reality-dokumentum 6 esküvő előkészületeit, terveit, megvalósítását, 6 házasodni kívánó pár álmait, gondolatait, családtagjait és barátait mutatja be, és a helyszínválasztástól az ételeken keresztül egészen a dekorációig mindent bemutatnak és én teljesen le voltam nyűgözve. Némelyik koncepció felülmúlta a filmes díszlettervezők fantáziáját, a színorgiát pedig alig bírta közvetíteni az operatőr kamerája.
Az külön tetszett, hogy még a felcsendülő dalokat is feliratozták.
Nem azt kaptam, amit vártam, hanem annál sokkal de sokkal többet!
A harmadik rész végén pedig le fog esni az állatok! Az enyém a padlón koppant, amikor megláttam, hogy ki csatlakozott a fiú-pároshoz táncolni.
Igazi élmény tenger mindegyik rész. Káprázatos, felülmúlhatatlan India.
2. évad:
1. A szerelem nem ismer határokat
Két különböző bőrszínű pár elfogadja a különbségeket és megünnepli a hasonlóságokat, miközben lakodalmuk megtestesíti a szerelem összetartó erejét.
2. Családi ügy
Két elrendezett házasság bemutatja, hogy mennyire fontos tényező a család a bazi nagy indiai lagzikon napjainkban.
3. Hetedhét országra szóló indiai lakodalom
A Közel-Kelettől Malajziáig logisztikai útvesztőbe került párok és esküvőszervezők igyekeznek tető alá hozni a rendkívül összetett, exkluzív indiai menyegzőket.
LETÖLTÖM 2. Évadot
MEGNÉZEM 01 Love Beyond Borders
MEGNÉZEM 02 A Family Affair
MEGNÉZEM 03 It’s Not the Journey, It’s the Destination
A 2. évad (ami szintén 2021-es, szóval össze vagyok zavarodva) tovább folytatta a színes, illatos és sok napig tartó indiai esküvőket, azok újabb és újabb formáját mutatva be.
Az első részben indiai házasodott össze nem indiaival, egy indiai-amerikai lány egy nagyon vegyes származású amerikai fiúval (a fiú anyja libanoni volt, apja pedig nem behatárolható kelet-európai keverék), valamint egy rádzsasztáni fiú egy orosz lánnyal, de persze ők is Amerikában élnek. Szót emeltek a vegyes házasságok mellett, de persze ez még mindig nem nagyon elfogadott Indián belül, az NRI közösségekben már inkább.
A második rész pont az első rész ellentéte volt, hiszen az első rész arról szólt, hogy a szerelem nem ismer akadályt, míg a második rész az előre elrendezett házasságokkal foglalkozik. Azzal a típussal, amikor jó előre megszűrik, hogy ki kerülhet közel a kiválasztotthoz, amikor kaszt a kaszttal, társadalmi státusz a társadalmi státusszal, bőrszín a bőrszínnel passzol össze nagyon szorosan. A két részt egymás után megnézni meglehetősen morbid volt, bár az is igaz, hogy kamera elé azok a párok álltak, akik szerencsések voltak. Biztos nem lehetett volna meggyőzni a filmfelvételre egy olyan párt, amely a háta közepére kívánta a házasságot, de nem mer ellenkezni a családjával.
A harmadik rész pedig a legextrémebb indiai esküvőfajtával, a desztinációs esküvővel foglalkozik. Ez az az alkalom, amikor India nem elég egzotikus és az egész násznép elrepül a világ egy másik szegletébe, hogy ott tartsa meg a hagyományos mehndi, haldi és sangeet ceremóniákat. Ilyennel most már mi is találkozhatunk, mert Budapest is felkerült erre az exkluzív térképre. Ebben a részben az egyik házasulandó pár Bahreinbe, Manamába utazik (a menyasszony felmondta az állását és egy éven keresztül csak az esküvő szervezésére koncentrált), míg a másik páros vőlegénytagja elfáradva unokatestvére 35 ezer fős esküvőjétől (hoppá!) kizárólag valahol a messzi távolban tudta elképzelni a lakodalmat, szűk párszáz főben meghatározva a vendégszámot, ezért ők a malajziai Langkawi mellett döntöttek.
Mind a hat esküvő fényűző volt, sok-sok millió rúpiát elköltöttek rájuk, meg is látszott, szóval ez a három epizód is drog volt a szemnek.