The Big Day – Monumentális esküvők (2021)

Az India sokmilliárdos esküvő-bizniszét bemutató, szemkápráztató sorozatban látványos felütéssel kezdődik el hat jegyespár története – holtomiglan-holtodiglan.

  1. A szerelem a részletekben rejlik
    Két jegyespár minden részletre odafigyelve tisztelegnek gyökereik előtt, és mindent elkövetnek, hogy fényűző esküvőjük a legkevésbé se legyen szokványos.
  2. Az A típusú menyasszony
    Két büszke, haladó szellemű fiatal nő a régi szertartásokat saját, új szabályaival váltja fel, egyértelműen világossá téve, hogy az esküvőn a menyasszony a főnök.
  3. Csak a szerelemre van szükséged
    Két modern gondolkodású jegyespár a szerelem szépségét korlátok és előítéletek nélkül ünneplő esküvővel engedi láttatni India folyamatosan változó életszemléletét.

megnézem lentebb

IMDB

5 comments on “The Big Day – Monumentális esküvők (2021)

  1. Valljuk be őszintén: az indiaiak egyszerűen lekörözhetetlenek, ha esküvőről és az azzal kapcsolatos mindenféléről van szó. Kezdve azon, hogy megszámlálhatatlan hagyományt őriznek a mai napig, ezek jó részét életben is tartják, a lagzi minimum 300 főnél kezdődik (az alatti létszám pusztán csak vadházasság), általában 5 napig tart, de néha tovább, minden napnak megvan a maga saját funkciója, iszonyatos pénzeket tudnak elkölteni, és mi csak tátott szájjal bámulunk.
    A bollywoodi filmek 80 %-ában legalább egy darab esküvő van. De persze a hundián van olyan film is, amiben vagy három-négy, vagy még annál is több esküvő van, mert az indiaiak imádnak esküvőre járni, vagy esküvőt megbámulni. Nem korlátozódik a péntek-szombatokra, mert az esküvő akármelyik napon lehet (leginkább a pandit dönti el a horoszkóp alapján), ezért egy nagy létszámú család tagja akár egész évben esküvőre járhat.
    A három részes reality-dokumentum 6 esküvő előkészületeit, terveit, megvalósítását, 6 házasodni kívánó pár álmait, gondolatait, családtagjait és barátait mutatja be, és a helyszínválasztástól az ételeken keresztül egészen a dekorációig mindent bemutatnak és én teljesen le voltam nyűgözve. Némelyik koncepció felülmúlta a filmes díszlettervezők fantáziáját, a színorgiát pedig alig bírta közvetíteni az operatőr kamerája.
    Az külön tetszett, hogy még a felcsendülő dalokat is feliratozták.
    Nem azt kaptam, amit vártam, hanem annál sokkal de sokkal többet!
    A harmadik rész végén pedig le fog esni az állatok! Az enyém a padlón koppant, amikor megláttam, hogy ki csatlakozott a fiú-pároshoz táncolni.

  2. 2. évad:
    1. A szerelem nem ismer határokat
    Két különböző bőrszínű pár elfogadja a különbségeket és megünnepli a hasonlóságokat, miközben lakodalmuk megtestesíti a szerelem összetartó erejét.
    2. Családi ügy
    Két elrendezett házasság bemutatja, hogy mennyire fontos tényező a család a bazi nagy indiai lagzikon napjainkban.
    3. Hetedhét országra szóló indiai lakodalom
    A Közel-Kelettől Malajziáig logisztikai útvesztőbe került párok és esküvőszervezők igyekeznek tető alá hozni a rendkívül összetett, exkluzív indiai menyegzőket.

    LETÖLTÖM 2. Évadot

    MEGNÉZEM 01 Love Beyond Borders

    MEGNÉZEM 02 A Family Affair

    MEGNÉZEM 03 It’s Not the Journey, It’s the Destination

  3. A 2. évad (ami szintén 2021-es, szóval össze vagyok zavarodva) tovább folytatta a színes, illatos és sok napig tartó indiai esküvőket, azok újabb és újabb formáját mutatva be.
    Az első részben indiai házasodott össze nem indiaival, egy indiai-amerikai lány egy nagyon vegyes származású amerikai fiúval (a fiú anyja libanoni volt, apja pedig nem behatárolható kelet-európai keverék), valamint egy rádzsasztáni fiú egy orosz lánnyal, de persze ők is Amerikában élnek. Szót emeltek a vegyes házasságok mellett, de persze ez még mindig nem nagyon elfogadott Indián belül, az NRI közösségekben már inkább.
    A második rész pont az első rész ellentéte volt, hiszen az első rész arról szólt, hogy a szerelem nem ismer akadályt, míg a második rész az előre elrendezett házasságokkal foglalkozik. Azzal a típussal, amikor jó előre megszűrik, hogy ki kerülhet közel a kiválasztotthoz, amikor kaszt a kaszttal, társadalmi státusz a társadalmi státusszal, bőrszín a bőrszínnel passzol össze nagyon szorosan. A két részt egymás után megnézni meglehetősen morbid volt, bár az is igaz, hogy kamera elé azok a párok álltak, akik szerencsések voltak. Biztos nem lehetett volna meggyőzni a filmfelvételre egy olyan párt, amely a háta közepére kívánta a házasságot, de nem mer ellenkezni a családjával.
    A harmadik rész pedig a legextrémebb indiai esküvőfajtával, a desztinációs esküvővel foglalkozik. Ez az az alkalom, amikor India nem elég egzotikus és az egész násznép elrepül a világ egy másik szegletébe, hogy ott tartsa meg a hagyományos mehndi, haldi és sangeet ceremóniákat. Ilyennel most már mi is találkozhatunk, mert Budapest is felkerült erre az exkluzív térképre. Ebben a részben az egyik házasulandó pár Bahreinbe, Manamába utazik (a menyasszony felmondta az állását és egy éven keresztül csak az esküvő szervezésére koncentrált), míg a másik páros vőlegénytagja elfáradva unokatestvére 35 ezer fős esküvőjétől (hoppá!) kizárólag valahol a messzi távolban tudta elképzelni a lakodalmat, szűk párszáz főben meghatározva a vendégszámot, ezért ők a malajziai Langkawi mellett döntöttek.
    Mind a hat esküvő fényűző volt, sok-sok millió rúpiát elköltöttek rájuk, meg is látszott, szóval ez a három epizód is drog volt a szemnek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük