RRR (Rise Roar Revolt, 2022)

A brit uralom alatt Mallit, egy törzsi kislányt Scott Buxton kormányzó és felesége, Catherine a szülei akarata ellenére elviszik. Rama Raju egy indiai rendőr, aki a brit hadseregnek dolgozik, számára a kötelesség az első, és nagyon kegyetlen a lázadókkal szemben, de a brit kormány soha nem adja meg a neki járó elismerést. A kormány rájön, hogy a törzs egyik tagja, Komaram Bheem, aki Mallit a húgának tekinti, elkezdte keresni őt, és akadály lehet a brit hadsereg számára. A kormányzó és felesége külön állást hirdet annak a tisztnek, aki el tudja hozni hozzájuk Bheemet, ezért Rama Raju úgy dönt, hogy kezébe veszi az ügyet, és megígéri a kormányzónak, hogy élve vagy halva elhozza őt. Bheem mostanra elérte a várost, hogy megkeresse Mallit, és Afzal szerelőnek adja ki magát, viszont egy vonatbaleset során Rama Raju-val együtt az életét kockáztatja, megmentenek egy gyereket, és a legjobb barátok lesznek. De a két ember összeütközésbe kerül egymással, mert mindketten a küldetésük teljesítésére teszik fel életüket.

Bár a film telugu, itt a hundián a hindi szinkronos változat tekinthető meg, 16/9-es képátlóval.

megnézem lentebb

IMDB

  • Rendezte: S. S. Rajamouli
  • Írta: S. S. Rajamouli, V. Vijayendra Prasad, Sai Madhav Burra 
  • Szereplők: N. T. Rama Rao Jr., Ram Charan, Ajay Devgn, Alia Bhatt, Shriya Saran, Samuthirakani, Ray Stevenson, Alison Doody, Olivia Morris

3 comments on “RRR (Rise Roar Revolt, 2022)

  1. Két szupersztár Dél-Indiából (Ram Charan és NTR Rama Rao Jr.) és kettő Bollywoodból (Ajay Devgn és Alia Bhatt), Rajamouli nem aprózta el. íRáadásul nyugatról is hozott egy eléggé ismert nevet, Ray Stevensont. Ezek után komolyan érdekelt, hogy mire lesz képes India jelenleg legsikeresebb rendezője (Baahubali, Eega, Magadheera stb).
    Az ötlet, hogy mi lett volna, ha a két legismertebb szabadságharcos találkozik, egészen frappáns. Kortársak voltak, de többezer km választotta el őket egymástól. A céljaik azonban azonosak voltak. A tűz és víz csap össze ebben a filmben, életútjuk teljesen különböző, eszközeik egészen mások, de céljuk azonos.
    Egyszerű történettel kezdődik, amelyben kicsit túllő a célon a rendező, az angolokat förtelmes vadállatoknak ábrázolja, holott ez a valóságban nem egészen így volt. Az angol birodalom valóban nem tekintette teljes értékű embereknek a bennszülötteket, de maguk az angolok (bár fennhéjázóak voltak) nem voltak érzéketlen vadállatok. Egy rossz pont a sematikus ábrázolásért. Főleg azért, mert ténylegesen egyetlen pozitív karaktert vonultatott fel az angol oldalon, mint valami különleges kivételt.
    Azt viszont el kell ismernem, hogy a film közben a táncot és a dalokat zseniálisan beleillesztették a történetbe, teljesen passzolt a sztorihoz.
    A két szabadságharcos története merőben eltért és ezért egymás ellenfelei is lettek, a film második felére bogozódik ki a szövevényes történet, ebben nagy szerepe van Ajay Devgnnak is.
    Rajamouli kitett magáért, egyetlen pillanatra sem ül le a történet, nincsenek üresjáratok, felesleges szereplők, mindennek és mindenkinek megvan a maga feladata.
    Izgalmas, élvezetes film, és miközben néztem, végig azon szomorkodtam, hogy csak egy laptopon van lehetőségem nézni, bár IMAX vetítővásznat érdemelne.
    És bárki is volt az akciókoreográfus, dícséretet érdemel, mert látványos és kreatív közelharc-jeleneteket gondolt ki (a pokolba a fizika törvényeivel! 😀 ), kihasználva a két főszereplő kidolgozott mozgáskultúráját.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük