Happy New Year (2014)

Chandramohan Manohar Sharma, ismertebb nevén Charlie (Shah Rukh Khan) egy utcai harcos, aki már 8 éve arra vágyik, hogy a bosszút állhasson Charan Grover-en (Jackie Shroff), aki apja bukását és halálát okozta. Nagyszabású terve megvalósításához azonban egy dinamikus csapatot kell összeállítania. Charlie beszervezi Jag-et (Sonu Sood), aki félig süket leszerelt katona, és Tammyt (Boman Iráni) egy túlsúlyos fickót, aki epilepsziás rohamokkal küzd, és Charlie apjával nagyon jó barátok voltak annak idején. Harmadiknak Rohan Singhet (Vivaan Shah) választja, egy fiatal hackert, valamint megtalálja Grover fiának hasonmását Nandu Bhide (Abhishek Bachchan) személyében. De ahhoz, hogy az Atlantis Palm szállodába, és a Grovernek megőrzésre átadott Shalimar gyémántok közelébe kerüljenek, fedősztoriként részt kell venniük a Tánc Világbajnokságon (WDC). Persze táncolni egyikőjük sem tud, ezért egy bártáncosnőt Mohini-t (Deepika Padukone) kérnek meg, hogy tanítsa meg őket…

Alternatív magyar cím: Boldog Új Évet 

megnézem lentebb

IMDB

  • Rendezte: Farah Khan

  • Írta: Farah Khan, Mayur Puri

  • Szereplők: Shah Rukh Khan, Deepika Padukone, Abhishek Bachchan, Anupam Kher, Anurag Kashyap, Jackie Shroff, Prabhudheva, Boman Irani, Sonu Sood, Sajid Khan, Sarah-Jane Dias, Vivaan Shah, Dino Morea, Vishal Dadlani

3 comments on “Happy New Year (2014)

  1. Újabb film a készletemben, amit elraktározok, és sűrűn elő fogok venni, vagy azért, hogy meghallgassam a dalokat, megcsodáljam Dubait, elnézegessem a ruhákat, vagy szimplán csak azért, hogy teli szájjal röhöghessek.
    Farah Khan ismét megcsinálta! A Main Hoon Na és az Om Shanti Om után ismét elérte, hogy egész India csak rá figyeljen, és sorba álljon mozijegyekért. Az imdb 5,8-as szavazási rátáját ezúttal nem tudtam komolyan venni, nekem a film a szívem csücske lett. Hogy miért?
    – Shah Rukh Khan 50 évesen is gyönyörűen kidolgozott izmait látni fergetegesen koreografált akciójelenet közben
    – Boman Irani feneketlen válltáskájából előkerülő új és új dolgokra rácsodálkozni (ananásztorta és eper turmix pl.)
    – Sonu Sood folyamatosan félrehallott szövegelésein nevetni
    – Abhishek Bachchan bármikor kidobom a rókát-akcióitól undorodni, és messze földön híres kígyótáncától elképedni
    – Vivaan Shah kölyökképétől folyton Justin Bieberre asszociálni
    – Deepika Padukone angolfetisizmusától a Hal neve Wandára gondolni
    – a felsorolt fiúkat látni balett-tütüben, ahogyan próbálkoznak a pas de deux-vel és a pliével, és spiccbe állnak
    – cameoszerepben látni Prabhu Devát, Malaika Arora Khant, Dino Moreát, Sarah Jane Diast, Sajid Khant, Anurag Kashyapot, Vishal Dadlanit (utóbbi kettőt ráadásul titkos homokosként!),

    megfizethetetlen! (Minden másra ott a Mastercard.)
    A sztori is jó, a kidolgozása is, ahogyan a szereplőket bemutatja Farah Khan, már azért piros pacsi jár, szép lassan építkezik fel a történet, hogy mire összejön a díszes társaság az évszázad rablásához, már kellően motiváltak legyünk mi is arra, hogy nekik drukkoljunk.
    Az első egy óra eltelik ezzel, és közben percekig röhögsz olyan jeleneteken, amelyek abszolút jellemzőek Farah humorára, csak neki jutnak eszébe ilyenek. És jó néhány apró utalás hindi filmekre: Daisy Irani játssza Boman Irani anyukáját, ugyanazzal a vehemenciával, ahogyan eljátszotta a Shirin Farhad Ki Toh Nikal Padiban. A Don híres mondata, de ezúttal jól kifacsarva, a Dont elkapni, nemcsak egyszerűen nehéz, hanem lehetetlen, csak itt teljesen más környezetben hangzik el. Az ABCD-ből Prabhu Deva és a balettmester is megjelenik, hogy rájöjjenek, reménytelen megtanítani táncolni a fiúkat.
    SRK jobban néz ki mint valaha, az se érdekel, ha botoxtól sima a bőre, akkor is sokat izzadhatott súlyzókkal, de megérte, mert többször is megmutatja, hogy még mindig macsó pasi, akitől döglenek a nők. A másik két szépfiú már nem ennyire szerencsés, Sonu Sood hiába jó testű, Boman Irani simán több csajt szed össze, Abhishek Bachchan meg kettős szerepben sem ad ki egy ép karaktert, mert az egyikük egy simaképű gazdag, elkényeztetett kölyök, a másik pedig olyan tuskó, hogy egyetlen jellemző tulajdonsága: bármikor képes hányni (persze a film során még ez is jól jön!). Amúgy a legtöbbször annyira elmaszkírozták, hogy sokszor fel sem ismertem. Vivaan Shah a joker, aranyos kicsi fiú, jól játszott, és hát Deepika Padukone. Azt már tudjuk az Om Shanti Om óta, hogy SRK-val ők ketten nyerő páros, ez a Chennai Expressben megerősítést nyert, itt sem tudtak hibázni. Pedig talán ha két romantikus jelenet volt a filmben, akkor sokat mondok.
    Jackie Shroff megint az ügyeletes gonosz, ezt nem is igazán lehet elrontani, de túl sokat nem kellett töprengenie a szerepén.
    Nagyszabású, látványos mozi, részletesen kidolgozott akcióval, amit többször módosítanak, de a film alatt egyszer sem kavarodik bele a rendező, és nagyon jól vágták össze, hogy a néző is mindig képben legyen.
    És persze a film végén a stáblista, nem Farah Khan lenne, ha ez is nem lenne különleges, ezúttal táncverseny formájában mutatja be a stábot, és nicsak ki van a legvégén, rögtön Gauri Khan producer után, hát nem más, mint AbRam Khan, SRK és Gauri harmadik csemetéje, aki 2013-ban látta meg a napvilágot (egy béranya szülte meg), és ez a bemutatkozó szerepe. Zabálnivaló, ahogy az apjával közösen rázzák a fejüket.
    A zene természetesen fantasztikus, a táncok nem különben, pedig SRK-n és Padukonén kívül a többiek annyira nem tudnak táncolni. Na jó, még Bachchan is.
    Nálam a film csillagos ötös!
    Ja, a feliratkészítőnek jár a nagy piros pont, egyrészt, mert iszonyat sok sorból állt, rengeteg meló lehetett, másrészt, mert nagyon-nagyon jól visszaadta, pedig a félrehallott szöveget a legnehezebb jól fordítani. És jár neki egy fekete pont is, mert a glass-t félrefordítani (pohártörés lett a napszemüvegből!) nagyon amatőr húzás volt!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük