Subhash Nagre, közismert nevén Sarkar, köztiszteletben álló, nagyhatalmú figura, aki legális igazságszolgáltatás hiányában megvédi a szegényeket a hatalmasoktól, kordában tartja a mumbai alvilágot és a háttérből irányítja a politikusokat. Amikor egy nap a rivális gengsztervezér megbízásából merényletet kísérelnek meg ellene, Amerikából hazatért fia, Shankar kénytelen átvenni az addig apja által irányított szervezet és a család vezetését.
Alternatív magyar cím: A hűbérúr
Második rész: Sarkar Raj (2008)
Harmadik rész: Sarkar 3 (2017)
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=JDTRL9hPrMM[/embedyt]
megnézem lentebb
-
Rendezte: Ram Gopal Varma
-
Írta: Manish Gupta
-
Szereplők: Amitabh Bachchan, Abhishek Bachchan, Kay Kay Menon, Supriya Pathak, Katrina Kaif, Tanisha, Rukhsar, Anupam Kher, Srinivasa Rao Kota, Deepak Shirke, Ishrat Ali, Zakir Hussain, Ravi Kale, Raju Mavani, Jeeva
LETÖLTÖM
MEGNÉZEM
A Sarkar szó szerinti fordítása: kormányzó, mármint ha a sarkara szót vesszük. A filmben a Sarkar szót a fordító Főnöknek fordította, mert kormányzónak mégsem lehetett. De szerintem a hűbérúr valahogy jobban fedi a valóságot.
Ram Gopal Varma a film elején megköszöni a Keresztapa című filmnek az inspirációt, és valóban; a Sarkar első jelenete megegyezik a The Godfather első jelenetével. De ez minden.
Subhash Nagre (Amitabh Bachchan) akit végig Sarkarnak szólítanak, nem bűnöző, bár az ügyeket leginkább a törvény kihagyásával intézi. Inkább az emberek védelmezője, egyszemélyben bíró és igazságosztó. Hogy miből áll a vagyona, az nem derül ki a filmből, de feltételezem, hogy az emberek adót fizetnek neki.
Fia Shankar (Abhishek Bachchan) éppen hazalátogat Amerikából, magával hozva barátnőjét Pooját (Katrina Kaif), amikor apját különös kéréssel keresi meg Dubaiból Rashid (Zakir Hussain). Engedélyt kér, hogy a szállítmányait egy Subhash Nagre által védett faluban rakodja át. Subhash Nagre megtagadja a kérést, mert tudja miféle áruról van szó. Egyetért döntésével Ezüst Mani (Kota Srinivasa Rao) a Tamil Naduból származó Sarkarhoz hasonló ügyeket intéző törvényenkívüli is. Sőt egyetért vele Madan Rathod főminiszter is (Deepak Shirke), aki a legnagyobb tisztelője Subhash Nagrénak, bár két teljesen különböző oldalon állnak. Rashid azonban nem hagyja magát, szövetkezik Vishram Bhagattal (Raju Mavani), aki viszont már tényleg bűnöző, hogy valamilyen módon megsemmisítsék Sarkart. A megoldást tálcán nyújtja nekik Virendra Swami főpap (Jeeva), aki szerint először magát az eszmét kell elpusztítani, s csak utána az azt megtestesítő embert.
Motilal Khurana (Anupam Kher) békepárti aktivista meggyilkolásával kezdődik, aki nyilvánosan felszólalt Sarkar ellen. Hamarosan bizonyíték is akad, hogy a merényletet Subhash Nagre rendelte el. Shankarnak nem marad más választása, mint apja helyett kideríteni, ki áll a politikai összeesküvés mögött, ki próbálja megölni őket, átvenni apja birodalmának vezetését, és fényt deríteni a teljes igazságra.
Nagyon okosan felépített filmet láttam. A fenti rengeteg név ne riasszon meg senkit, mindenki hihetetlenül erős karaktert alakít, élükön Kay Kay Menonnal (Subhash Nagre kisebbik fiát, Vishnut játssza), aki mintha csak James Caan alteregója lenne, ugyanolyan heves vérű, csak sokkal jellemtelenebb. A nők ugyanolyan sakkfigurák a játszmában, és vagy feláldozható gyalogként végzik, vagy meggyötört királynőként tekinthetünk rájuk (mint a Sarkar feleségét alakító Supriya Pathak, nagyszerű színésznő, már a Ram-Leelában írtam róla).
A film hangulata felidézi a Keresztapa hangulatát, sőt, a színhasználat is, szerintem az operatőr ugyanolyan szűrőt használt. A zenemotívum is hasonlít, fájdalmas, szép hangok festik alá a komor cselekményt.
Minden benne van, ami a „maffiás/politikai thriller” filmekben kell; árulás, apa és testvérgyilkosság, összeesküvés és konspiráció, az utolsó percben leleplezett főbűnös, féltékenység és üzlet, hétköznapi viselkedés és milliárdok sorsa.
Nagyon jó film volt!
Igen jó volt, igazi maffiafilm.. Nagyon jó forgatókönyv , alapötlet…csavarokkal… egy percig sem unatkoztam. Jó színészek, kiváló zene…illik a filmhez. Sokan elfelejtik a gyökereket, a jótevőt, aki segít . Nagyon haragszom arra aki ezt elfelejti, és szembefordul azzal aki által lett valaki, gondtalan élete stb.. Utálom az ilyen embert.
Nem az én műfajom ez a film. Sötét, nyomasztó. Alig beszélnek benne. Állnak a sötét képek a drámai zenével… Se nem izgalmas, se nem fordulatos…no sebaj, ilyet is láttunk… 😁