Ghayal Once Again (2016)

Ajay Mehra (Sunny Deol) és Raj Bansal (Narendra Jha) először több, mint 15 éve találkoztak, amikor is Raj fivére megölte Ajay bátyját, de sógornője is életét veszti, felesége pedig nem sokkal később a sokk következtében belehal a szülésbe. A fiatal és heves vérű Ajay revansot vesz és lelövi a férfit, amiért 14 évi börtönre ítélik, amit le is ül. Riyával (Soha Ali Khan), az őt kezelő orvossal szabadulása után is kapcsolatban marad. Vele és egykori mentorával, Joe D’Souzával, a nyugdíjas rendőrrel (Om Puri) megalapítják a Satyakam nevű újságot, ahol elsősorban gyakornokok dolgoznak, akik segítenek feltárni az egyre jobban elharapódzó korrupciót. D’Souza felügyelő is ilyen ügyben készít riportot az időközben magas állami pozícióba jutott Bansallal, majd rögtön ezután autóbalesetben életét veszti. Ám az egyik önkéntes az elkészült felvételen észreveszi, hogy Joe D’Souza valójában még a kihallgatás alatt, egy pisztolylövés áldozata lett. A gyilkos pedig nem más, mint Bansal fia, Kabir (Abhilash Kumar). Ezzel elkezdődik Mehra és Bansal magánháborúja, melynek tétje az újságíró becsülete, illetve nyilvánosság előtti rehabilitálása.

Alternatív magyar cím: Megsérülni még egyszer 

Első rész: Ghayal (1990)

[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=0UdxNxNArXU[/embedyt]

megnézem lentebb

IMDB

  • Rendezte: Sunny Deol

  • Írta: Shaktimaan Talwar, Sagar Pandya

  • Szereplők: Sunny Deol, Om Puri, Shivam Patil, Rishabh Arora, Diana Khan, Aanchal Munjal, Soha Ali Khan

2 comments on “Ghayal Once Again (2016)

  1. Egyik utolsó filmje a nemrégiben elhunyt Om Purinak, és bár túl sok szerepe nincs a filmben (merthogy az ő megölése indítja el a lavinát), azért rendesen odateszi magát a nagy öreg. A film erősen reflektál az előzményfilmre, az 1990-es Ghayalra, többször is láthatunk jeleneteket belőle, megmagyarázva a jelenlegi állapotot, és képbe hozva azokat a nézőket, akik nem látták a filmet. Ajay Mehra kiszabadulva a börtönből egy tényfeltáró szervezetet hoz létre, amely egyetlen feladatot tűz ki maga elé, az igazság kiderítését. Tevékenysége oly sikeres, hogy rövid idő alatt hírnevet szerez magának és szervezetének is, de amikor mentora, a nyugalmazott rendőrtiszt hirtelen haláláról kiderül, hogy nem baleset, hanem annak álcázott gyilkosság, akkor olyan események láncolatát indítja el a nyomozásával, amelynek következményeit nem csak ő, de a körülötte élők is csúnyán megszenvedik. Ráadásul erősen kísértik a régi emlékek, ennek filmen való megjelenítése viszont annyira gyerekesre sikerült, hogy komolyan fájt nézni. A sztori jó, jól is van felépítve, a szereplők zöme is tisztességesen helyt áll, az meg szabályosan megcsiklandozott, hogy Raj Bhansal habitusa mennyire hasonlít India leggazdagabb emberére Mukesh Ambanira (A hatalmas háza pedig egy az egyben Ambani palotájára, az Antiliára. Keressetek rá a neten, meg fogtok lepődni, állítólag a világ legdrágább lakóháza ami egy családot kiszolgál.). Az üldözéses akciójelenetek, illetve ezek vegyítése a legmodernebb számítógépes követéssel tartja a lépést a legújabb trendekkel, csak nekem közben valahogy hiányérzetem támadt. Kicsit úgy éreztem, hogy az egész túl öncélú. Egy ilyen magasságokba eljutó üzletember nem engedheti meg magának, hogy a fia csak úgy dühében megöljön valakit, majd a nyomok eltüntetésére egy fél államot hadrendbe állítson. Az ilyen kaliberű üzletemberek jóval kifinomultabbak ennél, úgyhogy erősen lehúzta nálam a film mondanivalóját. Persze van némi csavar is a filmben, adni kell az érzelmeknek, könnyes egymásra találás meg minden, de azért számomra csak egyszer nézős mozi lett.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük