Kereshető cím még: The Monkey King
Nick Orton híres temetkezési helyek után kutat, amikor a cserépkatonák elküldik hozzá a gyönyörű Kwan Yinget. A szépséges hölgy megbízza Nick-et egy ősi kézirat, az „Utazás Nyugatra” című mű felkutatásával és megmentésével, s a küldetés teljesítésére mindössze három napot kap. A kéziratot és szerzőjét gonosz démonok tartják fogva egy földalatti misztikus világban, és ha Nick-nek nem sikerül feladatát végrehajtania, megsemmisül ez a titokzatos világ. Kezdetét veszi hát a jó és a gonosz kalandos és izgalmakban bővelkedő küzdelme. A Majomkirállyal nagyon jó kapcsolatba kerül, megtanulja, hogy milyen a nemes harcos, cserébe pedig tanít valamit az emberi szívről. Nick számára a küzdelem egyszerre külső és belső harc: meg kell győznie a kézirat szerzőjét, hogy műve még mindig értékes, és harcol érzései ellen is, mert időközben beleszeret Kwan Yingbe. Választania kell, hogy elengedje-e a lányt vagy szeresse, és ezzel megfossza hatalmától.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=8uplXxdypPc[/embedyt]
megnézem lentebb
-
Rendezte: Peter MacDonald
-
Írta: David Henry Hwang
-
Szereplők: Thomas Gibson, Bai Ling, Russell Wong, Ric Young, Kabir Bedi, Eddie Marsan, Randall Duk Kim, Henry O, Kay Sui Lim, Burt Kwouk, James Faulkner, Sai-Kit Yung, Kwong Loke, Yu Beng Lim, Turbo Kong
LETÖLTÖM
MEGNÉZEM
Imádom az egzotikus meséket, talán azért, mert nem ezeken nőttem fel. Valahogy mindig elvarázsolnak, legyen az akár egy hindu mitológia (Main Krishna Hoon), telugu rémregény (Anaganaga O Dheerudu), vagy egy szürreális tamil utazás (Aayirathil Oruvan), engem mindig lenyűgöznek. Ezúttal a Majomkirály legendájának érdekes átiratával találkoztam, Vu Cseng-en híres regénye a Nyugati utazás az alapja, de nem a regényből veszi a sztorit, hanem maga a könyv áll a történet középpontjában. A klasszikus kínai regény megsemmisítése a cél, és már ötszáz éve ezen ügyködnek a démonokká vált cenzorok, lassan célhoz is érnek, amikor Kwan Ying, a Tisztaság Istennője (Bai Ling) megkeresi Nick Ortont (Thomas Gibson), aki Kína-kutatóból lecsúszott marketingest alakít, hogy mentse meg a könyvet. Persze az amerikai először erősen kétkedik, több csoda elteltével jut arra a következtetésre, hogy nem rémálmodik, hanem valóban vele történnek meg a dolgok, úgyhogy kiszabadítja a Majomkirályt (Russell Wong), megkeresi két hű társát, Röfit és Fiar Sandot (Kabir Bedi) és elindulnak egy hosszú útra, aminek természetesen mesei a vége. A tv-játék meglepően jól sikerült, engem végig lekötött, éppen második gyerekkoromat élem, úgyhogy tetszett is, a nyilvánvalóan gagyi megoldások ellenére. Kicsit meghökkentem, hogy az istennő mindenhová buddhai kéztartással közlekedik, azért ez eléggé fárasztó lehet, Kabir Bedi pedig tényleg annyit tett, amennyire a szerepe predesztinálta, daliás hadfiként a humorérzékét kereste, de sajnos rajta még Jáde Császár sem segíthetett. Konfuciusz ezúttal nem filozófusként és vallásalapítóként, hanem (vicces) szürke eminenciásként a háttérből űzte sötét üzelmeit, de persze a végén miniszterelnökből lefokozták a császári latrina felügyelőjévé (az író valószínűleg nem komálja a konfuciuszi tanokat 🙂 ), és félretéve, hogy stúdióban törik-zúzzák össze az épületeket (ez azért erősen a csiklandós tartományba esik), meg a néhol kevéssé látványosra sikeredett trükkfelvételeket, a sztori önmagában annyira csavaros, hogy ezért megéri végignézni. Én imádtam, de hát mesefüggő vagyok (nem rajzfilm, hanem élőszereplős mese függő).